Reels på Instagram bliver ved med at vokse!
Tilbage i 2019 var billeder det eneste, folk postede. Men siden da er engagementet på billeder faldet stort – nemlig med hele 44 procentpoint.
Nu er det nemlig Reels, som har det største engagement. Fra 2020 til nu er engagementraten steget med ca. 8 procentpoint og er nu en af de bedste muligheder for at vækste organisk på Instagram.
Reels konceptet udvikler sig hele tiden. Snart kan du som almindelig bruger blive betalt for dit indhold, hvis du opnår et bestemt antal visninger på dine Reels. Derudover kan du nu også anvende andres Reels som skabelon til din egen, hvilket kan gøre dit arbejde meget nemmere.
Så hvis ikke du allerede er i fuld gang med at lave Reels på Instagram, så er det bare med at komme i gang.
Reels trends
For at komme godt i gang har jeg samlet tre trends inden for Reels, der lige nu hitter på Instagram, og som kan være relevante for virksomhedsprofiler:
- Før og efter. Små korte videoer af hvordan noget så ud før og efter en bestemt handling. Det kan eksempelvis være en make-over, nye produkter eller andet relevant for lige netop din virksomhed. Lige nu trender lyden: Original Audio – thaddeus.10, som også kan bruges af virksomhedsprofiler.
- Tutorials. Hurtige klip af hvordan et bestemt produkt bliver brugt, eller andre scenarier hvor jeres kunder kunne have brug for hjælp. Lige nu trender lyden: Original Audio – jpau_, som også kan bruges af virksomhedsprofiler.
- Stemningsvideoer. Små videoer fra et event eller fra en dag på arbejdet, som kan give et indblik i hverdagen i virksomheden. Lige nu trender lyden: Massive – Drake, som også kan bruges af virksomhedsprofiler.
Jeg håber, at du har fået noget inspiration til, hvordan du kan bruge Reels i din virksomhed. Mulighederne er uendelige, når det kommer til at være kreativ og skille sig ud blandt mange brands. Jo mere erfaring du får med formatet, jo mere komfortabel bliver du med at lave Reels og kan dermed udvikle kreativiteten i dit indhold.
[gravityform id=”2″ title=”true”]