Emojis er kommet for at blive!
Der er ingen tvivl om, at der hver dag bliver sendt millioner af emojis frem og tilbage. Det er derfor vigtigt at indtænke emojis i din markedsføring, da de kan være med til at understøtte et budskab eller sætte en stemning for et opslag ?
Du skal dog huske at bruge dem varsomt, da det også kan blive for meget, hvis du overdriver dine tekster med emojis. Derudover skal du også sikre dig, at dit valg af emojis passer ind i virksomhedens Tone of Voice.
Det er desuden vigtigt at tænke over, hvem din målgruppe er, før du vælger, hvilke emojis du vil bruge i dine tekster. Forskellige generationer kan nemlig forstå de samme emojis på forskellige måder. Så inden du begynder at fyre den af med emojis så sørg for at have lavet dit grundarbejde ?
Hvilke emojis trender? ?
Det kan variere lidt, hvilke emojis der er de mest populære. Ofte kommer der også nye til sortimentet, hvor mange benytter sig af disse for en stund for at være med på det ‘nyeste nye’.
Dog ses der en tendens i, hvilke emojis der har ligget i toppen de seneste år.
❤️ Det røde hjerte er den mest brugte emoji i verden. Den bliver oftest brugt i kærlige sammenhænge med de tætteste.
? Den voldsomt grædende emoji bliver også hyppigt brugt. Den kan både bruges i sammenhænge, hvor man er ekstrem ked af noget, eller hvis man synes, noget er så morsomt, at man ‘græder’ af grin.
? Den grinende emoji med tårer i øjnene bliver brugt i sammenhænge, hvor nogen siger noget virkelig sjovt, pinligt eller andet, som man finder meget morsomt.
? De store hundehvalpeøjne er en af de nyere emojis. Den kan både bruges til at demonstrere bekymring, medlidenhed eller tilbedelse.
Der findes hundredvis af emojis, hvoraf mange kan bruges i forskellige udgaver og farver. Der findes derfor helt sikkert også nogle, der passer til din virksomhed og dit brand. Det kan også være en fordel ofte at holde sig til at bruge de samme emojis, da det kan skabe noget genkendelse hos brugeren.
Hvis du ikke allerede benytter emojis i din markedsføring, er det bestemt en god idé at komme i ga