Testimonial
Brug testimonials til at skabe troværdighed.
En testimonial er en synlig anbefaling fra dine kunder, der viser hvor god en service/produkt, du tilbyder. Det er en god måde at sikre, at dine potentielle kunder indgår i en handel med dig, med en sikker følelse i maven.
I dag vægter andres anbefalinger af et produkt, eller en service mere end før. I dag er det muligt for kunden at tjekke anbefalinger og anmeldelser online, inden købet, for at sikre sig, at de køber det rigtige. Derfor kan du med en testimonial give dine potentielle kunder en indsigt i, hvad du laver, og hvordan du kan hjælpe, gennem kunder der allerede er tilfredse med din service/produkt.
Hvad er en testimonial?
Der er mange ord for testimonial, for eksempler anbefaling eller “det siger kunderne”. I sidste ende betyder det hele det samme. Det er nemlig dine kunders ord om din service/produkter, og er noget som du kan offentliggøre på din hjemmeside og bruge som en del af din markedsføring.
En testimonial er autentisk, afslappet og giver potentielle kunder et indblik i andres oplevelser med netop din virksomhed. I en testimonialvideo beskriver nuværende kunder, hvad din virksomhed har kunne gøre for dem, og hvorfor de har været glade for et samarbejde med dig.
De kan eksempelvis fortælle om tidligere udfordringer og den nuværende succes, som din virksomhed har hjulpet dem med at opnå.
Testimonial – det virker!
Mange potentielle kunder tjekker i dag anmeldelser fra andre kunder, som et ekstra led i købsprocessen. I dag findes der oftest mange substituerende produkter/services på markedet, og det betyder, at kunden er ekstra opmærksom på, at de finder det produkt, der passer bedst til deres behov og ønsker.
Med en testimonialvideo kan du derfor skille dig lidt ud fra konkurrenterne, ved at tydeliggøre hvad dine kunder har været tilfredse med. Oftest virker en testimonialvideo i den forstand, at en potentiel kunde kan relatere til den nuværende kunde i form af en sammenhæng mellem de udfordringer, der kan løses. Det betyder at den potentielle kunde nu på forhånd ved, at din virksomhed kan hjælpe dem med netop deres problem. Dermed kan en testimonialvideo gøre en kæmpe forskel i din markedsføring.
Skab troværdighed:
En testimonial virker oftest mere overbevisende for seeren. Det skaber troværdighed, når er udvalg af kunder udtaler sig positivt om din virksomhed og det I tilbyder.
En testimonial bliver ofte betragtet som en mere ærlig form for markedsføring, fremfor mere traditionel markedsføring. Det kan derfor være en fantastisk mulighed for virksomheder, der forsøger at udvide deres videomarketing.
To måder at lave testimonialvideo på
Der er primært to måder at producere en testimonialvideo på. Den ene er at lade kunden være en del af videoens handlingsforløb, altså en case video. Den anden, som er mest almindelig, er hvor kunden taler direkte til kameraet – her er der tale om en testimonialvideo.
Den rene testimonialvideo er et format for genren corporate video. Den er ofte et kombinationsprodukt af en præsentationsvideo og en testimonialvideo. Kundeudsagn og kundetilstedeværelse er i dag meget værdifuldt, og derfor kan man med fordel vælge en testimonial til din næste videoproduktion.
Er du blevet nysgerrig og vil du også gerne fremme din virksomhed ved hjælp af en testimonialvideo? Så kontakt os på
Mail: marie@homeymedia.dk
telefon : +45 53 50 46 40