Få det meste ud af din virksomhedsprofil på LinkedIn
En stor del af den danske befolkning har oprettet en profil på LinkedIn, hvilket også gør LinkedIn til et af de største sociale medier i Danmark.
LinkedIn bliver som oftest brugt med et erhvervsorienteret formål, f.eks. hvis man er jobsøgende eller bruger platformen til kommunikation i erhvervsøjemed.
Som virksomhed er det ofte en god idé at være aktiv på LinkedIn, da det både kan skaffe dig kunder eller hjælpe dig med at opbygge et godt omdømme – så hvis din virksomhed ikke allerede på LinkedIn, så overvej om det ikke kunne være værdifuldt at oprette en profil!
Hvordan brander du bedst din virksomhed?
Hvis du mangler et skub til at komme godt i gang med LinkedIn – eller mangler noget inspiration, giver jeg dig her mine bedste råd:
- Få dine ansatte ind over og sørg for at virksomhedens ansatte følger virksomhedens LinkedIn, samt at de er registreret som medarbejder hos din virksomhed. Dette vil gøre din virksomhedsprofil mere levende og spændende for andre LinkedIn brugere. Du kan derudover også med stor fordel opfordre dine ansatte til at dele nyheder om virksomheden. Det er med til signalere troværdighed, er med til at sprede budskabet, derudover bliver personlige opslag også favoriseret frem for virksomhedsindlæg af LinkedIns algoritme.
- Vær aktiv for at tiltrække nye forbindelser og stimulere dem du allerede har, så er det en god idé ofte at dele engagerende indhold på din profil. LinkedIn indlæg er tit præget af lange inspirerende tekster, og lige netop på LinkedIn er folk tilbøjelige til at læse lidt længere tekster, da de som oftest er på platformen for at opnå mere viden og for at få inspiration. Med det sagt er det stadig vigtigt, at tilføje noget visuelt som billeder eller videoer til indlæg, da skaber mere opmærksomhed hos brugeren.
- Hold dig professionel for på LinkedIn er der en forventning om at indholdet er professionelt, og at det er i høj kvalitet. Sørg derfor for at holde en professionel tone i dine indlæg kommunikation på virksomhedens profil. For er eksponere virksomheden yderligere på platformen kan du med stor fordel følge andre relevante virksomheder, samt være aktiv med kommentarer på dine eventuelle samarbejders profiler.
Jeg håber du er blevet inspireret til hvordan din virksomhed bedre kan brande sig på LinkedIn. Et ekstra godt råd er altid at søge efter inspiration på andre virksomhedsprofiler, der minder om din – måske du kan lave noget der minder om.