fbpx

Ny update på Instagram

Tilføj op til fem links i bio

Blog: Ny update på Instagram

Nu kan du tilføje op til fem links i din bio

Hvis du også elsker, når Instagram kommer med nye tiltag, der gør det nemmere for dig at promovere din virksomhed til så mange mennesker som muligt, så kommer du til at kunne lide, hvad jeg har at fortælle dig.

Mark Zuckerberg, topchef i Meta-koncernen, har for ganske nyligt valgt at tage action på en stor efterspørgsel blandt creators, der gør det muligt at skippe værktøjer som Linktree og Becons, hvis du ønsker mere end ét link i din bio. Med denne nye funktion kan du nu dele op til fem links hvilket betyder bedre og større mulighed for at fyre op under trafikken på dine sociale platforme.

Og den nye funktion er altså en win-win for alle – ikke mindst for Meta selv. Med den nye opdatering håber de på at kunne begrænse brugernes tilstedeværelse til deres egne platform for at sikre mindst mulig spild af brugernes tid og penge. Og dette måske et godt eksempel på en af og til sneglelignende reaktionsevne hos folkene bag Meta, som formentlig har sovet i timen af selektive årsager.

Man kan måske forestille sig, at dette skyldes frygten for at sende brugerne væk fra platformen og på den måde åbenlyst invitere til konkurrence om brugernes tilstedeværelse. Men presset fra brugernes side blev altså for stort, og den nye funktion er nu tilgængelig for både private og virksomhedsbrugere.

Sådan bruger du bedst Instagrams nyeste opdatering

Men hvilke links skal du så fremhæve i din bio? Du skal selvfølgelig holde den røde tråd i din markedsføringsstrategi og vælge de links, der skaber størst værdi for din virksomhed og dine følgere. Det kunne eksempelvis være et link til din hjemmeside, LinkedIn,  eller en organisation, du gerne vil promovere. Men bare in mind: rækkefølgen har dog en vigtig betydning, som betyder at det øverste link i bunken fører til den side, hvor du ønsker mest trafik, da kun dette kan ses uden at trykke ind på linkene.

Nye indsigter i Reels på Instagram

Og for det ikke skal være løgn, har Instagram nu også gjort det lettere for dig at tracke, hvordan dine Reels performer. Du har nu mulighed for indhente oplysninger omkring den gennemsnitlige og samlede visningtid på dine Reels. Så nu giver Instagram lidt mere information om dine videoers performance, som du kan bruge til at forstå algoritmen lidt bedre. Denne type info har i lang tid været tilgængelig på TikTok, og her har vi ofte set, at gennemsnitlig visningtid hænger tæt sammen med antallet af visninger – altså, hvor langt din TikTok er kommet ud. Det ville give mening hvis det var samme tilfælde på Instagram Reels, så få tjekket dine videoer og lav flere af dem, som fungerer godt.

Alt i alt er det altså en brugbar opdatering, Instagram er kommet med i denne omgang!